Změna velikosti písma

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Středisko Helios > Ocenění kvality péče > Značka kvality v sociálních službách

Značka kvality v sociálních službách



V dubnu 2019 proběhla v našem zařízení recertifikace Značky kvality v sociálních službách, a to obou námi poskytovaných služeb – domov se zvláštním režimem i domov pro seniory. Přihlásili jsme se opět do všech pěti hodnocených oblastí – ubytování, stravování, kultura a volný čas, partnerství a péče.

Ve výsledném hodnocení všech oblastí jsme získali 5*, což je nejvyšší možný počet dosažených *. V hodnocení jednotlivých oblastí jsme obstáli takto: oblast ubytování 5*, oblast stravování 4*, oblast partnerství 4*, oblast kultura a volný čas 5*, oblast péče 5*.

Dne 9. 9. 2019 nám přijel krajský zástupce APSS ČR Ing. Radek Baran oficiálně předat certifikáty Značky kvality. Další slavnostní předání proběhlo v rámci XI. výročního kongresu poskytovatelů sociálních služeb v Táboře dne 10. 10. 2019.

Děkuji všem kolegyním a kolegům, je to zásluha nás všech, kteří zde v zařízení pracujeme! A bez podpory pana ředitele to samozřejmě nejde!

Mgr. Bc. Gabriela Kunčická, vedoucí útvaru sociální a přímé péče

Každé zařízení, které chce demonstrovat, jakou kvalitu péče poskytuje svým uživatelům, má možnost přihlásit se k certifikaci Značky kvality v sociálních službách. Získané ocenění podává také informaci o tom, jakou kvalitu mohou uživatelé od života v domově očekávat. Jedná se o externí certifikaci, při které se hodnotí důležité aspekty poskytování sociální služby vždy z úhlu pohledu samotného uživatele této sociální služby.

Žádali jsme o certifikaci kombinaci námi obou poskytovaných služeb – domov se zvláštním režimem i domov pro seniory, a to ve všech pěti hodnocených oblastech – oblast ubytování, stravování, kultura a volný čas, partnerství a péče. Ještě před příjezdem certifikátorů jsme museli splnit několik kroků: odeslat vyplněný dotazník za středisko, dále odeslat vyplněné dotazníky samotnými uživateli a jejich rodinnými příslušníky (obou služeb), přiložit požadované dokumenty a rovněž také fotografie dokumentující naši službu. Posléze k nám přijeli dva nezávislí certifikátoři, kteří po dobu celého dne pobývali na středisku, hovořili s uživateli i zaměstnanci a hodnotili další důležité aspekty námi poskytované služby.

Ve výsledném hodnocení všech oblastí jsme získali 5*, což je nejvyšší možný počet dosažených *. V hodnocení jednotlivých oblastí jsme obstáli takto: oblast ubytování 4*, oblast stravování 4*, oblast partnerství 5*, oblast kultura a volný čas 4*, oblast péče 5*.

Dne 20. dubna 2016 nám přijel krajský zástupce APSS ČR Ing. Radek Baran oficiálně předat „zlatou“ cedulku a certifikáty Značky kvality.

Na místě je poděkování kolegům, kteří mi s přípravou podkladů pomáhali a odvedli velký kus práce, který je patrný z konečného hodnocení jednotlivých oblastí. Děkuji našim kuchařkám, které provedly nejvýraznější změny a tím pádem se v hodnocení posunuly nejdál. Dále děkuji kolegyním ze sociálního útvaru za podporu a provedené změny, které vedly k lepšímu hodnocení v oblastech kultury a volného času a partnerství. Poděkování patří rovněž kolegům zdravotního útvaru k výbornému hodnocení oblasti péče. Našemu provoznímu útvaru děkuji za příjemné prostředí střediska, ve kterém žijí naši uživatelé a my, zaměstnanci, zde pracujeme. Jen tak dál a za tři roky můžeme být ještě lepší!

Mgr. Bc. Gabriela Kunčická, vedoucí sociálního útvaru DsH střediska Helios